Wat doen wij?


Wij beheren uw mede-eigendom op vier domeinen:


Het administratief beheer is een van de belangrijkste taken van de syndicus:

.

  • Samenstellen basisdossier
  • Secretariaat en briefwisseling
  • De statutaire jaarvergadering
  • Notulen en verslagen
  • Uitvoering en opvolging
  • Contracten en polissen
  • Archiveren
  • Vertegenwoordiging VME


Syndx kiest voor zijn administratief beheer resoluut voor een digitaal platform. Een webportal pér mede-eigendom met alle relevante info is gratis voor elke mede-eigenaar.




Het financieel beheer : goede rekeningen maak goede vrienden.


Het Koninklijk Besluit van 12 juli 2012 voerde een minimum genormaliseerd rekeningstelsel in voor verenigingen van mede-eigenaars. Een rekeningstelsel dat ervoor zorgt dat de boekhouding van een vereniging op een uniforme en voor de mede-eigenaars begrijpbare en transparante manier wordt gevoerd. Het rekeningstelsel is gebaseerd op de principes van de dubbele boekhouding die onontbeerlijk zijn voor een samenhangende, getrouwe en stabiele boekhouding.


De wetgever heeft wel een uitzondering voorzien voor kleinere mede-eigendommen, lees voor mede-eigendommen met minder dan 20 kavels. Deze laatste mogen een vereenvoudigde boekhouding voeren.


Zowel voor deze “kleinere” mede-eigendommen als voor de “grote” mede-eigendommen, hanteert Syndx de principes van de dubbele boekhouding, in het belang van een transparant financieel beheer voor élke mede-eigenaar.


Doch niet alleen het KB van 12 juli 2012 legt de syndicus een aantal boekhoudkundige verplichtingen op; heel wat financiële en boekhoudkundige verplichtingen vloeien voort uit Artikel 3.99 B.W.


Een begroting opmaken, voorschotten opvragen, invorderen van achterstallen en het aanleggen van een reservekapitaal zijn maar enkele van de verplichtingen die de syndicus minutieus dient na te komen. Je werkt uiteindelijk altijd met de centen van anderen.


Het technisch beheer zorgt voor het passende wooncomfort.


Als je een appartement, winkelpand of kantoorruimte koopt wil je dat jouw investering niet alleen in stand wordt gehouden maar ook nog een extra rendement gaat genereren.


Diverse regelgeving verplicht de syndicus een aantal contracten af te sluiten zoals de wettelijke periodieke keuring van de liften, nazicht van de stookinstallaties, keuring van de elektrische installaties enz zodat deze installaties zich steeds in goede staat bevinden en géén veiligheidsrisico’s vormen voor de bewoners en de bezoekers van het gebouw.


Anderzijds is het niet meer dan logisch dat er wekelijks gepoetst wordt, dat de vuilbakken buiten worden geplaatst en dat er regelmatig al eens een opfrissing van de inkom en trappenhall gebeurt.


Als professioneel syndicus gaan wij echter een stap verder en maken wij een langetermijnplanning op voor renovatie- en verbeteringswerken. Deze investeringslijst wordt ter bespreking en goedkeuring aan de algemene vergadering voorgelegd waarna een haalbaar financieel spaar- en uitvoeringsplan wordt uitgewerkt.








Ik wil terug !
Share by: